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Relant Automation 23.11.2022

In industrial production lines, for example in the automotive industry, cells with multiple industrial robots are common. In such cells, each robot has to avoid running into static obstacles and when the robots work together in a shared space they must also avoid colliding with each other. Typically, the latter is enforced by manually implementing interlocks in programmable logic controllers (PLCs). This is a tedious, error-prone task that is a bottleneck in the development o...Continue reading

Relant Automation 23.11.2022

There is increasing excitement surrounding the seamless integration of robots in automation and Industry 4.0 strategies. However, we are a long way from writing... human operatives out of the equation. The best automation strategies within Industry 4.0 rest on the recognition that the strengths of robots are best realized when they work alongside rather than in the absence of humans. One way in which robots are becoming more closely aligned is in the future integration of sensors into industrial robots. We have five senses. Today, the robots mostly use just one: vision. The capabilities of these systems will continue to improve and I can envision machines beginning to understand gestures for example, in settings where there is a lot of noise as one example. But I expect to see robots adding the other senses. Future robots will be able to listen to voice commands and identify noises that indicate something in the manufacturing plant isn’t behaving in a usual way. They may be able to use touch to confirm a particular product is smooth enough, and perhaps they could taste-test the mixtures of specific compounds. The only sense that may be more limited in robotics is smell, but some companies are working on sensors for this function, with fascinating future applications. For example, the smell of urine has been found to be a leading indicator for certain cancers as an example and it has been proven that bees can smell explosives. Imagine an agricultural setting where fruit can be selected based on their ripeness. ______________ La integración de los robots en las estrategias de automatización e Industria 4.0 suscita cada vez más interés. Sin embargo, estamos muy lejos de excluir a los operarios humanos de la ecuación. Las mejores estrategias de automatización dentro de la Industria 4.0 se basan en el reconocimiento de que los puntos fuertes de los robots se aprovechan mejor cuando trabajan junto a los humanos y no en su ausencia. Una de las formas en las que los robots están cada vez más alineados es en la futura integración de sensores en los robots industriales. Tenemos cinco sentidos. Hoy en día, los robots sólo utilizan uno: la visión. Las capacidades de estos sistemas seguirán mejorando y puedo prever que las máquinas empiecen a entender los gestos, por ejemplo, en entornos con mucho ruido. Pero espero ver cómo los robots añaden los demás sentidos. Los robots del futuro serán capaces de escuchar órdenes de voz e identificar ruidos que indiquen que algo en la planta de fabricación no se está comportando de forma habitual. Podrán utilizar el tacto para confirmar que un determinado producto es lo suficientemente suave, y quizás puedan probar el sabor de las mezclas de compuestos específicos. El único sentido que puede estar más limitado en la robótica es el olfato, pero algunas empresas están trabajando en sensores para esta función, con fascinantes aplicaciones futuras. Por ejemplo, se ha descubierto que el olor de la orina es un indicador principal de ciertos tipos de cáncer, y se ha demostrado que las abejas pueden oler los explosivos. Imagínese un entorno agrícola en el que se pueda seleccionar la fruta en función de su madurez.

Relant Automation 22.11.2022

A shortage of semiconductors is inflicting pain on the automotive industry, forcing companies to cut production and leaving dealers with reduced inventory. Industry analysts estimate the shortage could cost the entire industry $110 billion, almost doubling a previous estimate of $60 billion. That includes automakers, suppliers and dealers, among others. In early 2020, automakers were reeling from production slowdowns due to Covid-19 pandemic lockdowns and safety measures. In ...the meantime, the semiconductor industry was flooded with demand for chips from the consumer electronics industry. Homebound consumers were buying new entertainment systems, video game consoles and other gadgets to help them pass the time. Then, car factories hummed back to life. But the semiconductors automakers need for infotainment systems, engine control systems, and countless other functions, weren’t there. Automakers are now scrambling to get the chips they need. The ordeal has also forced them to face a fragile semiconductor supply chain that analysts say has been a looming threat for years. _________ La escasez de semiconductores está afectando a la industria del automóvil, obligando a las empresas a reducir la producción y dejando a los concesionarios con un inventario reducido. Los analistas del sector calculan que la escasez podría costar 110.000 millones de dólares a toda la industria, lo que casi duplica la estimación anterior de 60.000 millones. Eso incluye a los fabricantes de automóviles, proveedores y concesionarios, entre otros. A principios de 2020, los fabricantes de automóviles se tambaleaban por la ralentización de la producción debido a los cierres por la pandemia de Covid-19 y las medidas de seguridad. Mientras tanto, la industria de los semiconductores se vio inundada por la demanda de chips de la industria de la electrónica de consumo. Los consumidores que se quedaban en casa compraban nuevos sistemas de entretenimiento, consolas de videojuegos y otros artilugios que les ayudaban a pasar el tiempo. Entonces, las fábricas de automóviles volvieron a cobrar vida. Pero los semiconductores que los fabricantes de automóviles necesitan para los sistemas de infoentretenimiento, los sistemas de control del motor y otras innumerables funciones, no estaban allí. Los fabricantes de automóviles se esfuerzan ahora por conseguir los chips que necesitan. El calvario también les ha obligado a enfrentarse a una frágil cadena de suministro de semiconductores que, según los analistas, ha sido una amenaza inminente durante años

Relant Automation 20.11.2022

Industrial robots are the central components of digital and networked production used in Industry 4.0. This makes it even more important for them to be able to communicate with each other, regardless of the manufacturer. The so-called "OPC Robotics Company Specification", which has been developed by a joint working group of the VDMA and the Open Platform Communications Foundation (OPC), defines a standardized generic interface for industrial robots and enables industrial robo...ts to connect to the Industrial Internet of Things (IIoT). The digital connectivity of robots with, for example, cloud technology is also an enabler for new business models: robot leasing, for example, called Robots-as-a-Service, has advantages that can be especially attractive for small and medium-sized companies: no capital commitment, fixed costs, automatic upgrades and no need for highly skilled robot operators. _____________ Los robots industriales son los componentes centrales de la producción digital y en red que se utilizan en la Industria 4.0. Esto hace que sea aún más importante para ellos poder comunicarse entre sí, independientemente del fabricante. La llamada Especificación de Compañía de Robótica OPC, que ha sido desarrollada por un grupo de trabajo conjunto de la VDMA y la Open Platform Communications Foundation (OPC), define una interfaz genérica estandarizada para robots industriales y permite que los robots industriales se conecten al Internet Industrial de las Cosas (IIoT). La conectividad digital de robots con, por ejemplo, la tecnología en la nube también es un facilitador para nuevos modelos de negocio: el arrendamiento de robots, por ejemplo, llamado Robots-as-a-Service, tiene ventajas que pueden ser especialmente atractivas para las pequeñas y medianas empresas: sin capital comprometido, costos fijos, actualizaciones automáticas y sin necesidad de operadores de robots altamente calificados.

Relant Automation 20.11.2022

The automotive industry is seeking to make cars lighter, the lighter they are, the less gasoline they consume, so they are looking to replace some steel parts with plastic. In the 1980s, only 3 percent of the components of a car were made of plastic; today it is 15 percent and by 2030 it is estimated that a quarter of the car's content will be made of plastic. The Nuevo León Automotive Cluster (CLAUT) is betting on the trend that cars will increasingly require more plastic co...ntent and on the rules of origin of the Mexico, United States and Canada Agreement (T-MEC) to incorporate a greater number of suppliers from the plastics industry into the automotive industry. ________ La industria automotriz está buscando aligerar los autos, mientras más ligeros sean tienen menor consumo de gasolina, por ello buscan sustituir algunas piezas de acero por plástico. En la década de los 80’s solo 3 por ciento de los componentes de un auto eran de plástico en la actualidad es 15 por ciento y para 2030 se estima que una cuarta parte del contenido del auto. El Clúster Automotriz de Nuevo León (CLAUT) apuesta a la tendencia de que los autos cada vez requerirán mayor contenido de plástico y a las reglas de origen del Tratado México, Estados Unidos y Canadá (T-MEC) para incorporar un mayor número de proveedores de la industria del plástico a la industria automotriz.



Información

Teléfono: +52 33 2940 3042

Ubicación: Av. Adolfo Lopez Mateos Sur 1710 PB-9, Santa Isabel 45645 Municipio de Tlajomulco de Zúñiga, Jalisco, Mexico

Web: www.relant-automation.com

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